RAWAT ECZEMA ANAK dgn SUSU KAMBING

9:24:00 AM

SUSU KAMBING MUMMYLICIOUS FOR KIDS
Formula susu kambing Mummylicious for Kids baru TERBUKTI membantu mengatasi alahan susu lembu dan juga masalah kulit seperti eczema dan TERJAMIN menjaga kesihatan Si Manja anda secara dalaman dan malah secara luaran.
Berikut adalah bagaimana kandungan makanan sunnah di dalam susu kambing Mummylicious membantu mengatasi dan merawat masalah alahan kulit dan ekzema si manja anda:

Susu Kambing


Khasiat Buah Zaitun

Khasiat buah zaitun di dalam kandungan susu kambing Mummylicious membantu memelihara serta melicinkan kulit simanja. Antioksida pada buah zaitun membantu membaik pulih dan mencegah kerosakan kulit si manja. Kandungan vitamin dan flavonoid di dalam minyak zaitun berfungsi mencantikkan kulit dengan meneutralkan radikal bebas yang merosakkan kulit.
"..legakan keradangan akibat eczema dengan minyak buah zaitun.." ~ Christopher Dannaker, unit dermatologi University Carlifornia San Francisco

Khasiat Habbatus Sauda


Ibn Qayyim telah menyatakan dalam kitabnya bahawa habbatus sauda membantu memperbaiki masalah kulit termasuklah eczema pada si manja anda.
Dalam sebuah hadis, Nabi s.a.w. bersabda, "Sesungguhnya Al- Habbatus Sauda' boleh menyembuh segala penyalit kecuali Al-Sam". Aku bertanya "Apakah Al-Sam itu?. Baginda menjawab, " Al-Sam itu ialah maut". (Riwayat Bukhari)
Dr Peter Schleicher, Immunologe, Jerman telah membuktikan melalui kajian beliau bahawa 70% daripada pesakit kulitnya telah berjaya diubati dengan menggunakan habbatus sauda.

Khasiat Madu

Kandungan antioksidan dalam madu pada susu kambing Mummylicious for kids mampu mengatasi masalah penyakit dan keradangan kulit seperti alahan dan eczema pada si manja anda. Kandungan antimikrob mampu melawan jangkitan pada kulit bayi. Kandungan enzim dalam madu pula bertindak sebagai PEMBERSIH kulit si manja anda jika diambil secara berterusan.
Allah SWT berfirman dalam Al-Quran surah An-Nahl ayat 69 :
"Kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). Dari perut lebah itu keluar minuman yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat obat menyembuhkan bagi manusia (madu). Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda kebesaran Tuhan bagi orang yang memikirkan."
Bahan antioksida dalam zaafaran pada susu kambing Mummylicious for kids berfungsi untuk mencantikkan kulit dan menangani masalah jerawat, gatal-gatal serta mengekalkan kelembutan kulit si manja. Kandungan enzim dalam zaafaran pula bukan sahaja mampu membersihkan kulit malah mencerahkan kulit si manja anda.
Bukan setakat itu sahaja, bahkan zaafaran sangat berkhasiat untuk perkembangan sistem otak dan minda si manja sebagaimana yang pernah direkodkan dalam sebuah kitab Qanun fit Tibb bahawa Saiyidina Ali kmh pernah menyatakan:
“Sesiapa yang mengambil sebahagian Za’faran tulen dan Su’dun satu bahagian dicampurkan dengan asal (madu), diminum sebanyak dua misqal (dua sudu) pada setiap hari, maka dia dikagumi tentang ingatannya sehingga dituduh melakukan sihir”. 

Asid folat dan antioksidan dalam buah delima pada susu kambing Mummylicious for kids memberi kesan semula jadi kerana dapat merangsang, menyaktoksid dan meningkatkan kecantikan kulit semula jadi si manja. Kandungan gula buah delima mampu bertindak sebagai bahan pemutih kulit; ini akan menyebabkan kulit si manja anda akan kelihatan segar sentiasa.
Selain itu, buah delima juga membantu menguatkan perut si manja dalam proses penghadaman sebagaimana yang pernah dinukilkan dalam hadis,
Rasulullah bersabda, “Buah delima dan kulitnya memperkuat pencernaan di perut.” (HR Abu Nu’aim dan Al-Jauzi)

TESTIMONI

Saya dan anak merana bertahun-tahun mengidap penyakit kulit Eczema Accute. Anak saya berumur 3 tahun 6 bulan. Dulu ubatnya steroid tapi dengan izin Allah yang sunnah tu menyembuhkan kami... Allahu akbar..

Nak ceritanya kenapa boleh terjebak dengan susu Mummylicious nih la... Alhamdulillah saya dah boleh keluar rumah... Anak dekat 3 tahun tak bagi main kat luar.

Rupanya kami alergi susu lembu dan soya.

Allah banyakkan rezeki saya dalam Mummylicious.. setelah Allah beri sakit dan kehilangan anak kedua.. dalam masa yang sama anak yang pertama sakit.. Allah bagi saya rezeki yang banyak.. Subhanallah.. Nikmat Allah yang mana perlu saya dustakan?
Kak Sharifah, Suri Rumah

You Might Also Like

0 nasihat