***RinTihan BiDaDari***

12:45:00 PM

Robb..
Aku datang kepada-Mu dengan penuh kepasrahan,
Ketika dihadapkan kepada pilihan terhebat
Hanya Engkau tempat aku mengadu.
Robb..
beri ketetapan hati kepadaku
hati yang terbaik yang sama-sama  kita lihat
Hati yang bukan saja menyejukkan dalam pandangan mataku
Tapi hati yang telah Kau lihat sampai menembusi relung kalbunya

Allah yang Maha Kuasa...
yang Maha melihat masa hadapan,
Maha mengetahui apa yang bakal terjadi
Engkau jua yang mengetahui apa yang tersembunyi dalam hatiku

Ya Allah..
Jika mendambanya adalah satu kesalahan
Jika merindunya adalah satu kekeliruan
Jangan Kau biarkan hati ini terbuai dalam fatamorgana dunia..


Jika kesempurnaan bukan untukku..
bawalah jauh dari relung hatiku,
padamkanlah kekeliruanku
hapuskanlah khayalan keindahan dalam mimpiku
dan jangan biarkan aku terus terlena dengan keindahannya
Gantikan aku dengan kesempurnaan yang sebenarnya untuk dia..

Robb..
Jika aku bukan pemilik tulang rusuknya
Janganlah Kau biarkan aku merindukan kehadirannya
Jangan Kau biarkan aku melabuhkan hatiku padanya
kikislah pesonanya dari kelopak mataku dan jauhkan dia dari relung hatiku
Gantikanlah damba kerinduan dan cinta yang bersemayan di dada ini
dengan Kasih kepada-Mu yang tulus dan murni
Bantulah aku agar dapat mengasihinya sebagai sahabat dalam perjuangan menegakkan kalimah-MU

Ya ALLAH
Sekiranya Kau ciptakan dia untukku
Satukan hati kami dijalan juang-Mu,
Bantulah aku untuk mengerti, menyayangi dan menerima dia seadanya
Berikan aku kesabaran, kekuatan dan kesungguhan untuk menenangkan hatinya
sepertimana Bidadari Khadijah, Aisyah dan Fatimah serta bidadari lain terhadap suaminya.

Amin ya rabbal 'alamin

You Might Also Like

0 strawberries yummy

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images