FenOmeNA~

1:13:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim..Assalamualaikum wbt.Diharap para pembaca sekalian berada dalam keadaan sihat hendaknya.First of all, nak minta maaf sebab saya dah tidak menyediakan ruang chitchat di blog saya tp in case sesapa nak tinggalkan komen, sila tinggalkan diruang komen yang disediakan.Cepat/ lambat insyaallah saya akan balas.


Nabi Muhammad pernah bersabda:
“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.
Bermaksud :
“Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum,
maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka (iaitu kaum berkenaan).




Semalam demo telah dijalankan atas bantahan Malaysia mempelawa @ erti kata lain membawa masuk penyanyi terkenal gay tak perlu di mention di sini namanya. Walaupun bantahan ini sudah dikira lewat...tetapi sekurang-kurangnya mahasiswa bisa menyedarkan orang di sekeliling bagaimana teruknya industri hiburan tanah air kini. Tidak cukup dengan budaya FENOMENA hedonism yang berleluasa di tanah air, sekarang mereka bawa pula khas di import dari luar maksiat-maksiat ke dalam Malaysia. Adakah mereka tidak sengaja@ sengaja tetapi tak nak mengaku. Yup..memang mustahil bagi seorang peminat hiburan untuk membatalkan konsert sedemikian setelah membelanjakan wang beribu ringgit untuk mengimport artis tersebut..tetapi bagi anda yang berjiwa haraki..perkara itu mudah.Biar kita hilang duit berjuta pun asalkan maksiat itu kita bendung. Bukankah rezeki sesuatu negara itu Allah yang menentukannya..??Inilah dia digelar nafsu.nafsu yang tidak pernah kenal erti puas. Yang mendatangi kita dari segala segi sudut dan tempat.

Jika kita menggelar Malaysia adalah negara ISLAM...sudah terkubur gelaran itu semakin hari luput dek zaman..Malaysia bukanlah negara islam tetapi MALAYSIA adalah negara dimana letaknya orang-orang MUNAFIQ. eloknya kita gelar sahaja MALAYSIA ni negara MUNAFIQ.Fenomena Munafiq..sedap gak kedengaran di telinga. Pemimpin Islam hanya pada nama sahaja tetapi tidak mengamalkan ajaran al-Quran dan as-sunnah. Arak, zina, maksiat semuanya dilakukan mereka..lalu dimana nama negara ISLAM itu diletakkan??

Tidak cukup dengan itu..disaat mufti2 dan dewan ulama sudah tidak diendahkan peringatan dan nasihat mereka...lalu di celah mana kita menggelar MALAYSIA negara ISLAM!!!!Tambahan lagi..kita kini sibuk menjalankan kerjasama dengan orang yahudi..tak ke mereka ni perasan yang mereka ni hanya dijadikan boneka oleh Yhuadi LAKNATULLAH..Tetapi kerana nafsu mendahului akal pemikiran yang waras.kerana duit dan kemegahan yang mereka inginkan..akhirnya mereka jual nama dan agama mereka untuk kepentingan peribadi. Ini bukan soal BN, UMNO atau PAS yang memerintah tetapi ini soal sikap pemerintah itu sendiri.Andai PAS yang memerintah sekalipun ...tetapi sikap mereka masih sama sepertimana sikap pemerintah BN,UMNO, dan parti  lain..Mana mungkin ada perubahan pada ummah dunia.Pemimpin itu harusnya mendahului rakyat..Selagi mana ada rakyat yang kelaparan..selagi itu pemimpin tidak boleh tidur dalam kesenangan..Ini terbalik..pemimpin tidur berdengkur dulu..rakyatnya dibiarkan tonggang terbalik uruskan bangunan2 kemegahannya.Lalu hah..dibahagian mana daulah ISLAMIYYAH tu nak ditubuhkan!!!

“..Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka mereka itulah ahli neraka, merekaKEKALdi dalamnya…”
Al-Quran
Surah Al-Baqarah:
Ayat 275


Satu lagi fenomena , FACEBOOK..bak kata seorang ulama ni.. galak sangat dengan facebook.Tahu tak facebook tu salah satu agenda YHAUDI untuk menelanjangkan ummat islam.Kita sedar..tetapi kenapa fenomena facebook ini tidak dibanteras. Kita pun bagitaw..ia adalah jalan untuk sebarkan dakwah.Ada nabi ajar sebarkan dakwah guna FACEBOOK???kolot sangat ker ajaran dakwah nabi tu sampai kita tak nak ikut dan mengambil jalan yahudi untuk sebarkan dakwah???Kita ada banyak lagi cawangan selain facebook.Kenapa anda tak gunakan friendster, Hi5,blog @ social network lain untuk berdakwah kalau betul niat antum semua nak berdakwah..??

Kita galak dengan demo kita.Sebut jer demo..kitalah mahasiswa dan mahasiswi harapan negara yang bakal membuka mata negara tetapi.....itu semua hanya retorik semata.MC Donald, produk yahudi lain..still ramai yang makan lagi. Anda semua tahu tak negara ISLAM lain sekarang tengah membanteras facebook ni?Pakistan, China, dan beberapa lagi negara lain bangun buat demonstrasi membantah penggunaan facebook selain melalaikan ianya adalah laman yang tidak menjaga hak dan privasi penggunyanya. Sudah terang lagi bersuluh..tetapi kita masih menggunakan facebook. Yhaudi pun mentertawakan kita..Kita dah jadi bangsa ummat yang lemah.Lemah dengan kemewahan dan keseronokan dunia. Selesa dengan adanya teknologi-teknologi baru tanpa sedar kesan sampingan..Kalau betul kita ingin berdakwah..Facebook bukan jalan dakwah sahabat2x. Facebook hanya satu buku@ kitab yang di buat untuk menyenaraikan berapa ramai dan sebanyak mungkin data umat islam. FAcebook itu buku muka orang yahudi. Tak percaya..anda yang terror dan hebat pasal perisian komputer tryla hack system mereka. Confirm tak sampai sehari mereka cari orang yang hack system tu. Saya cabar antum kat luar sana yang pandai hack komputer..hack system facebook ni..antum akan dapati bagaiman data antu disenaraikan oleh orang yahudi.

Apa yang kita sedang buat  ini adalah bertepatan dengan hadis rekod Nabi Muhamad:
"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.
Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar,
maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

FACEBOOK tu kita pandang perkara kecil jer kan. Tak bagi kesan pun pada sesiapa.Tetapi jangan kalian tak tahu facebook la punca runtuhnya banyak rumahtangga, punca runtuhnya kawan bunuk kawan , facebook juga punca munculnya fahaman sekular..lalu dimana dakwah antum yang antum war-warkan itu atau nama dakwah itu hnyan berdiri atas nama kebanggaan antum sendiri? Kalau antum katakan saya berfikiran kolot. Yes ...I'm..selebihnya antum fikir sendiri. 


Habis fenomena facebook..skang ini fnomena tudung..DAri dulu sampai sekarang fenomena tudung ini pun menjadi isu.Geram tak geram saya rasa nak mention jer nama artis yang mewujudkan fenomena tudung tak bermoral ni. Nak bertudung..bertudung lah betul2x. Ni keluar jambul sana.Tarik depan nampak belakang, tarik belakang nampak depan..Aish..pening saya dengan fenomena ini. DAh tu sekarang niat nak brtudung pun dah lain. Bukan sebab nak tutup aurat kerana Allah tetapi nak ikut style.Aduih...Apalah nak jadi dengan kita  ni..

Bersambung...




You Might Also Like

1 strawberries yummy

  1. Masih mencari kebenaran tentang facebook tu.->laksa goreng

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images