Maksimumkan(^_^)

8:39:00 PM

Assalamualaikum wbt.

Terima kasih kerana masih sudi berkunjung dan ziarah di blog usang ini.Hari ini hari paling maksimum saya menggunakan tenaga untuk minggu ini.Kelas dari pagi sampai ke petang.Non-stop..
Oleh kerana badan masih letih kerana mendaki bukit tempoh hari,saya boleh terlentok dikelas hari ini.Segan memang segan apatah lagi bila sang teruna yang duduk belakang saya.Tapi nak buat macam mana..saya dah masimumkan tenaga saya untuk menahan mata dari layu.

Tak silap saya semester lepas pun saya ambil banyak sibjek subject tapi tidak penat seperti semester ini.So..Selepas kelas, saya check semula timetable saya untuk semester ini.Berat juga subject-subject yang bakal saya harungi antaranya :

  1. Material selection and design
  2. Quality control
  3. English 4 academic writing
  4. Final year project(1)
  5. Seminar 2
  6. Composite material.
  7. Materials laboratory
  8. Powder metallurgy
  9. Tahfiz class
Agak lama termenung..(merenung dimana subjek yang menyebabkan saya menjadi letih).Rupanya angka '4' pada year of study.Terlupa saya yang saya sudah memasuki tahun keempat(inshaallah tahun terakhir sebagai siswi kejuruteraan).Jadi tenaga untuk tahun ini harus 2x ganda dimaksimumkan.(tak apalah penat sikit,asal tercapai impian keluarga dan terlaksana tuntutan ilmu)


Cuma..perkara paling malas student engineering nak layan ialah bilamana kena prepare for presentation.Dalam 9 subjek diatas..7 daripadanya kena 'present'..Habis semester ni,boleh dapat good presenter gamaknya..Apapun..keep in your mind.."I can do it".

Dan selepas call ibu dan kakak tersayang(yg bakal terbang jauh bersama suaminya beberapa hari lagi..hati ini bakal merinduimu..sob3x).. Dihujung perbualan,tiba-tiba dapat nasihat untuk maksimumkan doa.Saya pun mengiyakan.Lepastu kakak tergelak dihujung corong telifon."maksimumkan doa nak cari "yusuf"..(saya terdiam tanda blurr).."Jangan asyik sibuk belajar dan berpersatuan sampai tak ingat minta doa untuk dapat "suami soleh"..Nak yg macamana adikku ni sebenarnya??.Takpe habiskan dulu study.Cuma jgn lupa berdoa untuk bertemu dan disatukan dengan 'yusuf 'seandainya 'zulaikha' kat sana tu dah bersedia.kihkihkih(sempat lagi dia gelakkan aku)

jwpn hatiku: Andai saya layak meminta..dah lama saya minta yang kaya,hensem,tinggi..bla..bla..Tapi itu perkahwinan bertunjangkan nafsu semata..tapi kerana saya seorang hamba maka saya tidak layak meminta yang banyak-banyak.Cuma..saya pohon dengan serendah hati..hadiahkanlah yg terbaik untukku ya ALLAH.ENGKAU lebih mengetahui insan yang terbaik untuk mendidikku yang akan membawa ku kepada taqwa dan syurga-MU.

moral-->dalam semua perkara kita kena bersungguh-sungguh.yes.maksimumkan.

You Might Also Like

2 strawberries yummy

  1. Salam. Sudah tahun keempat rupanya.

    Selamat maju jaya :)

    ReplyDelete
  2. wslm.ye saya..syukran.slmt maju jaya utk shahir juga.

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images