Miliki Bisness termahal~

6:11:00 AM

Alhamdulillah..mutakhir ini aku sering bertemu dengan pensyarah-pensyarah yang meniup semangat jihad dalam diriku.Disaat aku merasakan diri mulai goyah..DIA hantarkan kekuatan untuk aku teruskan perjalanan ini.Perkongsian dari satu bahan bacaan tatkala aku terfikir nak berniaga.Ku temukan pesanan dan peringatan lalu dikongsi bersama.

Mentadabbur sekali lagi ayat at-taubah 111 :
“Sesungguhnya Allah Membeli dari orang mukmin itu diri mereka dan harta mereka, dengan Memberikan mereka syurga. Mereka itu berperang di jalan Allah, sehingga mereka membunuh atau terbunuh, sebagai janji yang benar, yg terdapat di dalam kitab taurat, Injil dan Al-Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janji selain Allah? Gembirakanlah mereka dengan jual beli mereka itu. Itu adalah kemenangan yang agung” (9:111)

Membeli. Jual Beli. Sebuah perniagaan.

Anda tahu apa bisnes termahal? ia bukannya jenama-jenama /brand yang ada sekarang.Malahan orang paling kaya pun belum tentu dapat miliki?Setakat emas..berlian.semuanya kelihatan kecil dibandingkan dengan yang ini.Aku gelarkan 'jannah'.Orang melayu sebut syurga.

Ada yang lebih menggembirakan lagi..Kesungguhan dalam bisness ini tidak kira samaada mereka membunuh atau terbunuh.Itulah janji Allah.Bisness yang paling seronok la aku kira sekarang ini.Kalau aku bunuh orang pun dapat syurga dan kalau aku yang terbunuh pun dapat.Kalau perniagaan lain,aku bunuh orang..konfem kena masuk penjara.Bisness terus lingkup.Lastly yang dikejar tak dapat yang digendong berciciran.
So..tanpa membuang masa jom kita tengok , apa resepi dan perencah untuk mendapat bisnes termahal ni.

1.yang perlu anda jual mudah macam MLM pula.-->diri anda sendiri dan juga harta anda.
2.Perkara seterusnya..berperang di jalan ALLAH.
3.Pencapaian..membunuh atau terbunuh.
4.Selepas semua kehendak pembeli dipenuhi,alhamdulillah..anda dah berjaya miliki bisnes ni.

Itu resepi awal.Sekiranya anda ingin resepi penuh.Anda kena baca kitab dia iaitu al-Quran itu sendiri.Di sana anda akan temui bermacam-macam perniagaan yang boleh membawa anda untuk miliki syurga ini.


You Might Also Like

0 strawberries yummy

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images