Suara Mahasiswa(^_^)

10:00:00 AM

WE ARE THE AGENT OF CHANGE!!

AND WE'LL CHANGE THE WORLD!!

“Maka disebabkan rahmat dari Allah-lah kamu Berlaku lemah lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap keras lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu. karena itu ma'afkanlah mereka, mohonkanlah ampun bagi mereka, dan bermusyawaratlah dengan mereka dalam urusan itu. kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, Maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya.” (QS. Ali Imran:159)


Assalamualaikum buat semua.Sekarang ini masa-masa semua mahasiswa sibuk dengan pilihan raya kampus.Bahang semakin dirasai.Bahang mid term examination juga semakin dirasai.Walaupun sibuk macam mana pun kita hadapi perjuangan jangan sampai diketepikan perjuangan yang lain.Saya harap segalanya bergerak seiring.Suara mahasiswa adalah ngauman harimau yang bakal menggegar dunia.Yang mampu mempengaruhi setiap minda dan idea.Bahkan mampu mengubah dunia global.Hebat tak hebatnya suara mahasiswa inilah yang menjadikan kerajaan-kerajaan bersekutu sangat gentar.Apatah lagi apabila satu dunia mahasiswa berkomplot berganding bahu.

Bilamana mahasiswa mengeluarkan satu suara , bersatu hari..nantikanlah kemunculan dunia Islam yang baru.Dan kita diminta pilih siapa calon pilihan kita.Dan saya memilih calon dari pro-mahasiswa.Jangan takut pada kebenaran kerana hanya orang lemah akan duduk ditampuk yang lama.Hanya orang lemah yang akan terus menerus menipu diri mereka dan orang disekeliling mereka.Biarpun kebenaran yang dibawa ini kelak bakal menghimpit dan menyakitkan..tapi itulah kebenaran..Bagaimana anda..siapa calon anda??kita tunggu dan lihat.

Dan satu sifat pemimpin yang paling saya cintai adalah suka Beristighfar untuk dirinya dan orang-orang disekelilingnya. Kalau sifat-sifat lain barangkali ada pada diri setiap pemimpin berpengaruh apa pun ideology dan aliran pemikirannya. Tetapi sifat kali ini tidak mungkin dimiliki sembarang pemimpin. Sifat ini hanya melekat pada pemimpin mukmin sejati. Ia bukan sekadar pribadi dalam lingkup seremonial, formal-simbolik, feodalistik dan tampilan fizikal yang sering menipu. Ia sudah menyeliputi ruang hati dan perasaan. Ia menjadi peribadi yang menyentuh jiwa-jiwa. Ia tidak hanya memaafkan kesalahan, menerima dan memaklumi kekurangan, tapi lebih dari itu, ia sempatkan secara ikhlas memohon ampunan Allah untuk para anggota.

saya benar-benar berharap pada ALLAH pemimpin saya kelak adalah orang yang begitu.

You Might Also Like

0 strawberries yummy

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images