Tinta Mujahidah

7:43:00 AM

Disaat bermula sebuah pencarian, pencarian kepada kebahagiaan..

Hakikatnya bahagia di sana adalah apa yang diukirkan di sini. Menyedari akan segunung alpa dan dosa yang terpikul di pundak ku, aku bertimpuh disisi-Mu Ar-Rahman mengharapkan belas ihsan. Aku mempersembahkan pintaku padaMu Tuhan.

Kata mereka aku insan bertuah kerna sering memiliki apa yang diingini,punya insan yang mencintai di sisi, punya hati yang mengasihi mengiringi perjalanan hidup tetapi cuma aku yang mengerti hakikat hidup insaniku ini.



Tuhan.. benar aku di hadiahkan dengan ayahbonda yang sangat mengasihi tetapi aku hadir dengan tempang upaya, tidak aku termampu memberi gembira pada mereka apa lagi menyinari hati tua mereka dengan mengisi segala impi dan mimpi mereka. 

aku juga KAU hadiahkan 4 orang abang yang tidak pernah mengeluh kesah.. mereka hadir melengkapkan kekurangan yang ada pada diriku.Tapi aku pekak dalam mendengar segala duka yang tersimpan dalam hati mereka..(kang jeman.kang jehar,kang jelan,kang bali)

Tuhan aku KAU berikan 3 orang kakak yang setia dan teguh berdiri di tengah badai kehidupan ini, tetapi aku kudung upaya, tak mampu aku menghulur lembut jemariku untuk mengusap lembut air mata sengsaranya. (untuk kak za,kak zue,kak iton)

Aku KAU berikan adinda.. yang cukup banyak mengerti .. tetapi aku juga bisu upaya dalam merangsang dan berkongsi apa adanya padaku untuk melukis sejalur pelangi gembira pada seraut wajah nan mulus itu. (adinda mastura)

Aku juga hambamu yang terpilih KAU hadiahkan aku sahabat dan teman, sekali lagi aku lumpuh upaya, tidak mampu berada disisinya tatkala mereka memerlukan, aku tak bisa menghadiahi secangkir bahagia dengan apa hendaknya. Tuhan aku punya segalanya tetapi aku dan dia, aku dan mereka terpisah dek 1001 munasabah suratan.


Ya Hannan, Ya Mannan

Aku datang padaMu dengan sebuah harapan agar pintaku KAU perkenan. Aku datang dengan segala keinsafan bahawa tiada pengertian selain dariMu Tuhan.

Ya Allah Al-Wajid, terpisah aku dan mereka di sini. pintaku temukan kami semula di taman syurgaMu, terpisah aku dan dia di sini, pintaku himpunkan kami bersama di taman bahagiaMu itu Rabbi..
 

Tuhanku Al Qdiir Al Muqtadir jangan kau menguji aku dan keluargaku dengan sesuatu yang tidak terdaya kami tanggungi, justeru aku datang dengan harapan yang menggunung tinggi.. Ilahi pandanglah aku yang tiada daya ini...

Ya Allah Ya Mubdi' ul Mu'id jadikanlah segala derita ini sebagai sinar bahagiaku di sana, kerna ku yakin di situlah letaknya erti hidupku..

Malik ul Mulk Dzul Jala Wal Ikram telah kusaksikan besarnya karuniamu pada hamba yang tiada apa selain kaya dengan segala noda, hanya hampar tahmidku ini mampu ku persembahkan ALhamdulillah pun begitu masih ia di iringi dengan 1001 pinta kerana aku hamba lemah hina tidak mempunyai apa, lantas bagaimana harusnya aku?....

Ya Allah Ya Mujib...perkenankanlah...

You Might Also Like

2 strawberries yummy

  1. perasaan penulis:betapa banyak dosa yang tak terhitung.risau..

    ReplyDelete
  2. perasaan penulis:betapa banyak dosa yang tak terhitung.risau..

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images