Demi Asma'-MU~

6:32:00 AM

Menitik air mata ini melihat perjuangan rakyat libya yang ingin membebaskan diri dari kekejaman pemimpinnya..Hangat terasa air mata itu di pipi..Seolah lemahnya aku disaat ini dibanding dengan mereka..Demi Asma' Mu ya Rabb..mereka bangkit!!! mereka bangkit Ya ILLAHI...menghampiri janji2x kalam-MU..bahawa kebenaran akan tetap memenangi yang palsu..yang haq akan tetap menjatuhkan yang batil..kebangkitan Islam akan bermula dari mana asal ia pernah bangkit dahulu..

Memohon kepada Pemilik seluruh kerajan langit dan bumi




 bersedia menghadapi apa2x pun ancaman dari tentera gadaffi

Dan apabila tiba saatnya hukuman bagi (kejahatan) yang kedua. (Kami datangkan orang-orang lain) untuk menyuramkan muka-mukamu (Bani Israil), dan untuk memasuki masjid sebagaimana musuh-musuhmu memasukinya pada kali yang pertama, dan untuk membinasakan habis-habisan apa saja yang mereka kuasai.” (QS. Al Israa’ 7).



Lihatlah dunia..lihatlah wahai seluruh penduduk dari seluruh pelosok dunia..ada diantara kamu mengatakan ini kerja gila..demo hanya menyebabkan rusuhan..bid'ah dan sebagainya tapi lihat bagaimana demo yang sebahagian dari kita membencinya akhirnya menumpaskan pimpinan zalim di tunisia, mesir dan kini meresap ke Libya.




tegarkah kita melihat air mata pakcik ini akan kehilangan saudaranya??!!!

Sahabat-sahabat sedar tidak apa yang berlaku di LIBYA???merasai atau tidak kesengsaraan saudara kita di LIBYA??atau buta dan syok sendiri dengan program masing-masing ??Adik usrah saya bertanya bila MALAYSIA akan bangkit kak??jawapan saya mudah sahaja..Bersedialah..nantikan negara-negara yang dulu diduduki para anbiyak bangkit..kemudian kalau kita nampak kebangkitan negara-negara jiran kita..kita bersiaplah..
orang Malaysia juga sudah tidak sabar..untuk menghadiahkan semangat juang mereka yang selama ini terpendam dek kerana Melayu mudah lupa..
Melayu memang mudah lupa
Tapi ISLAM tidak akan dilupai sama sekali.

Inilah rupa pimpinan zalim di LIBYA.. 

Dalam surah Al-Isra' (Memperjalankan di Malam Hari) menegaskan kehancuran atas kesombongan mereka. Allah SWT berfirman:
Sesungguhnya kamu (Bani Israil) akan membuat kerusakan di muka bumi ini dua kali dan kamu pasti akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar. Maka apabila datang saat hukuman kejahatan yang pertama dari kejahatan itu, Kami mendatangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan besar, lalu mereka mencarimu keluar masuk kampung ke seluruh negeri. Dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana” (QS. Al Israa’ 4-5).


Andai aku seorang ibu..maka aku akan menghantar anak-anak lelakiku..pergilah anakku..ibumu ini insan tidak berdaya ,miskin dan tidak mempunyai apa-apa untuk dikorbankan kepada Islam..tetapi dulu Allah mengabulkan doa ibu dengan menghadiahkan kamu dan kamu dan kamu..maka akan ibu pulangkan pemberian dan hadiah yang indah ini kepada PEMILIKNYA dengan indah juga.. Ya Allah..aku tidak mempunyai amalan ataupun apa2x untuk dipersembahkan dihadapanMu kelak..aku cuma ada beberapa orang anak yang aku persembahkan untuk ISLAM.Rahmatilah anak-anak aku Ya Allah..(bukankah seperti itu doa para-para ibu disana???Ya Rahman..Ya Rahim..Ya Malik...Ya Muhaimin..memang saya tidak tegar..

dan kita disini..apa yang harus kita lakukan??doakan mereka..bangun tahajud dimalam hari..bukan untuk exam semata tapi kerana insan itu insan ini insan disana dan insan disini yang sedang berjuang menegakkan kalimah LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH..

Kiranya sabda Rasulullah SAW perlu kita renungkan:
Belum akan tiba kiamat sehingga kaum muslimin memerangi kaum Yahudi. Kemudian mereka akan diperangi oleh kaum muslimin sehingga batu dan pohon sampai berkata: ‘Hai kaum muslimin, wahai hamba Allah, inilah seorang Yahudi tersembunyi di belakangku, datangilah dan bunuhlah”. (Seluruh alam akan berkata begitu), kecuali pohon Al Gharghad. Sebab, sesungguhnya ia (pohon itu) tergolong pohon (simpatisan) kaum Yahudi” (HR. Bukhari & Muslim).
credit picture to:http://sirrulasraru.blogspot.com/

You Might Also Like

2 strawberries yummy

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images