Makanan Kegemaran

9:50:00 PM

Di sebabkan transformasi shahsi tengah kelaparan..jadi di minda sekarang ada makanan sahaja.Sebenarnya kena siapkan report fyp dan eaw ni.Dan ada lagi presentation case study..tapi malas turun ke cafe punya pasal..berangan pasal makanan jela..kalau tadi share pasal masakan kegemaran..yang ini pasal makanan kegemaran pula.Kalau masakan mak tu tak payah cakap la.memang semua rembat masuk mulut..So saya nak share makanan kegemaran saya yang dimasak selain dari mak masak..nak tahu..jom zasss..




1) Nasi lemak kak Long-Saya tak tahu lah tang mana sedapnyer.Saya rasa part sambal dia lah.Fuhhh..pekat memang sedap..lagi2x bila kakak bubuh udang..terliur skang ni nak makan nasi lemak kak long.Nak tempah jauh sangat.Tak sempat sampai dah basi tak pun dirembat dengan posmen.hihi.



 
2)Mee jawa kak Ngah-Yang ni memang xda orang boleh lawan.Dia dapat resepi mee jawa sedap ni dari mak cik kantin tempat dia mengajar tu.Tapi saya try tak jadi pula.Dia buat je jadi.Memang sedaplah.Tapi dia memang pandai masak pun.Untung betullah abang ipar saya tu.







3)Masak paprik- Yang ini kakak ipar yang sulong la dapat anugerah ni..Suka betul bila makan masakan dia.Pekat..sedap..marvelous..ha apa lagi ye??banyak la..Nasib baik kakak ipar ni pandai masak sebab abang sulong saya agak cerewet dengan masakan..sorry la brother..






4)Sambal satay- ha..yang ni mesti adik beradik saya tahu siapa yang pandai masak..mestilah kakak ct..Dia punya sambal satay memang sedap la..tak terungkap disini nak gambarkan..kacang yang ditumbuk halus..kerisik dia..santan secukup rasa.Gula..garam..memang cukup.




5)udah-udah ler tu..pi sambung study...Jangan duk berangan makanan saja..(iyolah)
kita sambung lain kali lah yek.

You Might Also Like

1 strawberries yummy

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images