Misteri bayi

11:06:00 AM

Firman Allah:Allah memegang jiwa orang ketika matinya dan memegang jiwa orang yang belum mati pada waktu tidurnya. " [Az-Zumar: 42]


-credit to kosmo-

Kerana kehidupan kita adalah milik Allah..kerana kehidupan kita adalah kepunyaan Allah..kerana kehidupan kita adalah hak Allah..
Agaknya kalau kita jawab macam tu kat orang jepun yang bukan beragaman Islam..dorang faham tak??


sedutan dari akhbar kosmo hari ini:


SENDAI, Jepun - Seorang bayi perempuan berusia empat bulan berjaya diselamatkan selepas tiga hari berada di bawah runtuhan akibat tsunami dan gempa bumi sekuat 9 skala Richter yang mengegar Jepun pada Jumaat lalu.



Bayi itu ditemui dalam keadaan sejuk, basah dan menangis. Dia dipercayai tidak mengalami sebarang kecederaan. Persoalan kenapa dia tidak lemas, masih menjadi misteri.


"Penemuan bayi ini memberi semangat baru kepada pasukan penyelamat. Kami akan mendengar, melihat dan menggali dengan lebih berhati-hati selepas ini," kata salah seorang pegawai tentera terbabit. - Agensi



Allah berfirman QS Al Baqarah 2:152: Ingatlah kamu kepadaKu nescaya Aku ingat kepada mu… berterima kasihlah kepadaKu dan jangan kamu mengkufuri nikmatKU

You Might Also Like

4 strawberries yummy

  1. sejuknya perut ibu apabila masuk blog ni...teruskan penulisan kamu, moga sentiasa memberi manfaat kepada semua tak kira yang tua ,muda dan sederhana muda...

    boleh ambik ayat q tu..mekasih

    ReplyDelete
  2. sederhana muda tu kak sal ker??hehe

    ambiklah..ayat tu bukan milik saya pun..memang untuk semua.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. saya letak ais batu kat blog ni..hihi.blog kak sal lagi saya suka masuk.

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images