Biar Ukhwah sentiasa di Hati

1:56:00 PM

Salam pembaca sekalian..nampaknya exam saya pun sudah habis.Barang-barang pun sudah di packing pagi tadi.Tinggal nak angkut pulang ke rumah saja.Jadi akan ditinggal lah blog ini buat sementara waktu.Buat yang merindui entri dari blog ini(ceh!!..perasan tul) saya harap dapat bersabar..Merindui menyayangi itu sememangnya fitrah dan saya berharap ukhwah sentiasa bersemi meskipun blog ni akan lama tidak di update.Bak kata kawan saya 'biar ukhwah itu letaknya di hati'.Dan saya kongsikan gambar-gambar dibawah ini.nilai-nilaikan sendiri.


 Batu terapung(dome of the rock)


 Adakah kebetulan atau lukisan semata??
 Aku ingin tetap hidup meski didalam botol

 Subhanallah..setiap penjuru dunia Allah mengingatkan kita tentang kebesarannya dan DIA WUJUD,QIDAM,BAQA'.......

So sebelum saya menutup tirai semester ini , izinkan saya menghadiahkan monolog diri saya.(sebelum ni tak pernah minta izin pown)

Allah menciptakan manusia itu sebaik-baik kejadian
Dari tangan, dari kaki hinggalah sempurna tubuh badan si manusia itu
Dan diantara banyak anggota tubuh
Allah ciptakan manusia hati nurani dikala lahirnya ke dunia
Hati yang suci lagi luhur malah harumnya bisa dihidu penghuni disyurga
Beruntungnya insan yang bernama manusia(alhamdulillah)

Akan tetapi,
Semakin lama manusia itu hidup
Hatinya kian membengkak biru, 
Hati yang sihat tadi rupanya telah sakit
Hati yang suci dan putih sudah menjadi hitam..
hampir saja hati itu Mati..
bergegas sang manusia mencari ubat penawarnya

lalu yang di temukan adalah al-Qur'an..dzikir..dan qiamullail 
rupanya itu penawar sakti bagi mereka yang sakit hati sepertiku.

-Ya Allah..betapa Kau menyayangi diri yang hina dan kotor ini-
Sungguh aku tidak layak memohon syurga-Mu
tapi aku juga tidak mampu menghadapi azab api neraka-Mu


p/s: Doakan saya berjaya dalam peperiksaan dan berjaya mengharungi kehidupan sewaktu ber'praktikal' di agensi nuklear nanti..Dan walaupun tak dapat elaun , doakan agar Allah beri rezeki dari arah yang tak disangka-sangka..(sebagai contoh: pembaca cakap "saya nak belanja tukang taip makan hari ini"then tukang taip mesti jawab"Alhamdulillah..ngee..sukanya..makan free)

You Might Also Like

3 strawberries yummy

  1. mudah-mudahan berjaya dengan cemerlang dlm exam yg dijalani..

    ReplyDelete
  2. ameen ya Rabbal'alamin..Rindunya kat kak sal nanti.kat umah line internet tak clear.maklumlah kampung.

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images