2020 kemerdekaan sebenar (part 1)

12:28:00 PM

Salam jumaat buat semua pembaca.Tarik nafas dulu selepas penat naik turun bangunan tengok bumbung bocor, konkrit retak dan juga lantai pecah.Betapa uniknya air sampai lantai konkrit yang kuat pun boleh pecah.Unik..memang unik tapi unik lagi apa yang ingin saya katakan sebentar lagi.
Hopefully the Malaysian who is born today and in the years to come will be the last generation of our citizens who will be living in a country that is called 'developing'. The ultimate objective that we should aim for is a Malaysia that is a fully developed country by the year 2020-vision 2020 by Dato' Mahathir Mohamad

Acapkali kita dengar wawasan 2020 akan bermulanya satu era baru bagi negara kita MALAYSIA.Malaysia boleh.yeah..Orang bijak mesti mempunyai wawasan yang bijak.Saya kagum pada kebijaksanaan bekas perdana Menteri kita iaitu Dato' Seri Dr Mahathir Mohamad kerana meletakkan wawasan 2020 sebagai satu visi untuk pembangunan negara.Tapi pernahkah anda terfikir kenapa mesti 2020??kenapa tak 2015 ke,2019 ke atau 2027 ke ?Ok..let it be a question and you answer it silently.But if you ask Dato' Mahathir, of course he has its answer.

Sebelum tu, saya tak minta anda bersetuju dengan apa yang ingin saya katakan.Ini sekadar yang berlegar difikiran saya.Lama sudah dipendam..Segalanya diSimpan dulu dalam memori dah sure baru kupas jadi isu.Ramai orang tegur saya even kat office ni pun.."udah-udahler tu berfikir..nanti muka cepat tua." but when i start thinking of something, i couldn't stop it.sorry..Cuma saya harap teori ini cuma kebetulan.Tapi dekat dunia ini tidak ada 'kebetulan'..Everything happen was a reason to a thing...sekarang kita baca dan fahamkan firman Allah dalam surah al-Hajj.

Arti :»(46). maka apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu mereka mempunyai hati yang dengan itu mereka dapat memahami atau mempunyai telinga yang dengan itu mereka dapat mendengar? Karena sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta, tetapi yang buta ialah hati yang di dalam dada.


Arti :»(47). Dan mereka meminta kepadamu agar azab itu disegerakan, padahal Allah sekali-kali tidak akan menyalahi janji-Nya. Sesungguhnya sehari di sisi Tuhanmu adalah seperti seribu tahun dari tahun yang kamu hitung.


Arti :»(48). Dan berapalah banyaknya kota yang Aku tangguhkan (azab-Ku) kepadanya, yang penduduknya berbuat zalim, kemudian Aku azab mereka, dan hanya kepada-Ku-lah kembalinya (segala sesuatu).

ok..amik la masa sampai ahad ni nak fahamkan 3 ayat ini.Apa yang tersembunyi disebalik ayat ni..Lagi baguih hafal terus.Miss L memang lembap sikit..ayat ni dulu amik masa lama gila nak paham.Biasa satu ayat miss L amik masa seminggu memahamkan.Tu yang juzuk nak menghafal tak habis-habis.Nak amalkan satu ayat yang kita hafal ni susah apatah lagi 30 juzuk.tak masuk lagi ayat-ayat yang lama tak diulang..makin lupa.Banyak sungguh dosa.

bersambung..

You Might Also Like

0 strawberries yummy

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images