Sexual Harassment

9:16:00 AM

Salam'alaik.Dekat office tengah hangat membicarakan tentang isu ini.Memang tak sangka saya akan mengalami gangguan seperti ini di tempat praktikal.Nasib baik saya ni jenis cool(perasan sendiri)..Kalau sesetengah rasanya kes ni dah sampai balai.Tapi cuba settle kan sendiri dulu.Siapa suruh kerja dengan ramai lelaki..hehehe.So kene lah pandai-pandai bawa diri.

Dari awal masuk..saya dah mula rasa.Tapi senyapkan jer.Tak baik buruk sangka dekat orang.Bila dah ramai bercerita baru saya cerita.

Antara tingkah laku yang diklasifiksikan sebagai gangguan seksual ialah:


Secara lisan – gangguan termasuk kata-kata, komen, gurauan, usikan dan
bunyi yang bersifat seksual.

Bahasa isyarat – isyarat tangan atau bahasa isyarat yang membayangkan
perlakuan seks serta tingkah laku mengurat yang berterusan juga dikategorikan
sebagai gangguan seksual.

Secara visual – gangguan secara visual pula ialah menunjukkan bahanbahan
lucah, melukis gambar lucah, menulis surat berbentuk seksual serta
mendedahkan tubuh termasuk berpakaian seksi.

Secara psikologi – gangguan secara psikologi ini boleh muncul dalam
bentuk mengulangi jemputan sosial yang telah ditolak, memujuk rayu secara
berterusan untuk keluar bersama atau bercumbu.

Secara sentuhan fizikal – terdapat gangguan secara sentuhan yang tidak
diingini seperti menepuk, mencubit, mengusap, menggesel badan, memeluk,
mencium dan serangan seksual seperti meraba.

jangan terkejut kalau saya katakan saya dah pernah kena antara perkara kat atas tu. Dulu budget diorang kat tempat kerja ni bergurau.Tapi bila dah menimbulkan rasa tidak selesa..ha itu tandanya gangguan sexual.Berhati-hati dan siap sedia plan A dan plan B seperti merakam setiap perbualan antara pelaku dengan kita, save meseg2x berunsur tak bermoral.Semua itu akan menjadi bahan bukti. Tapi saya punya plan silap la..disebabkan benci tengok meseg tu saya delete all trus.(padan muka).

Tapi saya jenis terus terang dan telus..gedebuk saya bagi terus..kalau tak selesa memang saya bagitahu terus.Saya ada prinsip saya sendiri.Walaupun nampak cam lembik dari luar,pendiam(konon)..lemah-lembut tapi kalau dah melampau menggatal tu memang nak kena penangan hangat saya ni.ngeh3x..

p/s: Apapun semua berbalik pada ketegasan kita(perempuan) sebab lelaki takkan jadi naik miang kalau perempuan tak layan.Ada setengah orang cakap dia nak tolong orang laki jadi baik tapi kalau miang dah makin menjadi silalah tinggalkan.Tak pun hantar Pak Ustat terus.

You Might Also Like

4 strawberries yummy

  1. saya pun terkena jugak......dia siap mau cium lg....gilaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. xpe kan shiki.Semua dah settel.hheehhe

    ReplyDelete
  3. itulah..dugaan.orang2x mcm ni psycho

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images