Titik persamaan

9:10:00 AM


Assalamualaikum..kalut malut Malaysia sekarang dengan provokasi dan propaganda perhimpunan Bersih.Kenapa orang-orang Malaysia sering mencari titik perbezaan berbanding titik persamaan.Siapa salah siapa betul memang benar-benar mengelirukan.Orang A kata gitu..orang B kata macam ni.Kalau anda teliti penulisan tuan guru dan juga penulis berita harian..rasanya anda boleh tahu siapa berani dan siapa pengecut.Kita bersikap professional..mengkaji kedua-dua belah pihak..tapi orang yang tak belajar pun boleh tahu lah siapa pengecut siapa yang berani.

meh kita dengar dan baca semula sedutan ucapan-ucapan sultan kita...


“Walau seberapa banyak sekalipun askar, polis atau pengawal istana digaji untuk melindungi dan menjaga tahta, namun tiada satu pun akan dapat mengatasi kehendak dan aspirasi rakyat jelata. Walau seberapa banyak peluru bedil atau peluru meriam sekalipun digunakan, namun tidak satu pun dapat menyekat kemarahan aspirasi rakyat. Jika kehendak rakyat jelata dimakbulkan Allah, maka (berlakulah) perpindahan takhta dari istana ke muzium seni dan budaya” – Sultan Azlan Shah ketika dianugerahkan Doktor Kehormat Undang-undang, di Majlis Konvokesyen, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang pada 29 Jun 1980 .

"Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun".









You Might Also Like

3 strawberries yummy

  1. terang2x tuan guru nak settle kan secara baik-baik..tapi pihak BN/UMNO takut sangat.tak tahulah kenapa.

    ReplyDelete
  2. hehe.akak lebih takut pada pandangan ulamak berbanding ISA.ulama pewaris nabi tapi ISA tu tak tahu pewaris mana???hehehe.

    ReplyDelete

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images