Fetih 1453

12:12:00 PM



No words can describe what Sultan Muhammad al-Fatih did. 

Nota kaki: Tak tengok lagi filem ni.Even nak download pun tidak boleh. Tapi bila tengok trailer ni yang tak best bilamana dorang still masukkan adegan tari-menari tu.Watak perempuan menggoda. Saya memang suka tengok cerita sejarah/peperangan/empayar-empayar ni sebab kalau baca susah nak masuk dalam kepala.tapi yang xbest bila dia jadikan film ini untuk hit dekat box office.Sebab selalu tengok cerita macam ni kan jiwa saya lain sikit la dari perempuan.Iyelah cerita perang ni..ada banyak scene patah kaki,putus kepala, hilang tangan...yang menakutkan lah.Tapi bila letak kita ditempat peperangan yang sebenar barulah kita tahu tabahnya dan kuatnya orang-orang yang pergi berperang.

Jika Allah kurniakan Imam untuk saya kan..saya harap dia dapat jadi salah seorang jundullah. Dunia di genggaman tangannya manakala akhirat sentiasa dihati dan akalnya.Saya selaku sayap kirinya manakala Allah pemilik dirinya, al-Quran dan as-sunnah pegangan hidupnya.Dia selaku penyerang manakala saya sebagai perisainya. Apalah sangat yang dapat dilakukan oleh seorang wanita, isteri melainkan cinta yang diizinkan Tuhan untuknya. Didiklah dirimu dan doakanlah agar imammu kelak menjadi insan bertaqwa. Manusia boleh bermula menjadi apa saja yang dia mahukan, tapi permulaan itu yang menjadi lorong kepada bagaimana pengakhiran hidup kita.Bukankah kita mahukan yang terbaik dalam setiap pengakhiran urusan kita??Fikir-fikirkanlah.
post signature

You Might Also Like

0 strawberries yummy

Follow me

Like us on Facebook

Follow us

Flickr Images