Dalam Dakwah tiada istilah copyright

5:12:00 PM

Assalamualaikum wbt

Bismillahirrahmanirrahim..

Suka saya membaca satu blog ni yang menukilkan

Dalam dakwah tiada istilah COPYRIGHT....

kerana apa..

kerana

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah SAW telah pun bersabda yang bermaksud,"Balighu anni walau ayah. (sampaikan daripada ku walau satu ayat)"– Hadis Riwayat Bukhari

Mari bersama kita hayati kata-kata peninggalan Abu Hurairah ini, "Sesungguhnya aku tidak menangisi dunia ini, tetapi aku menangis apabila memikirkan perjalanan yang panjang dan bekalan diri yang sedikit ke alam barzakh. Aku berada antara dua jalan. Tinggi dan rendah, syurga dan neraka. Aku tidak tahu ke arah mana kakiku ini melangkah. Fikir-fikirkan, saudaraku.

CIRI ULAMA

Duduk atau rehat ulama bukan seperti kita, tapi rehat mereka memikirkan masalah ummah. Tambahan pula di zaman yang penuh dengan fitnah. Ikut mana pun fitnah akan cuba menghalang, itulah halangan dan cubaan yang perlu ditempuh oleh para pendakwah sekalian. Bersedialah wahai Azhari dan Azhariah sekalian.

post signature

You Might Also Like

0 nasihat