Mulut Jahat

12:48:00 PM

Assalamualaikum buat semua pembaca yang masih sudi melawat blog saya

sekarang ni masa-masa genting kepada Final exam

banyak dugaan yang perlu ditempuh

banyak buku dan notes yang belum diulangkaji

banyak lagi assignment dan projek yang perlu dihantar

semuanya harus dilaksanakan sebelum Final exam

Biasanya nak Final ni banyak dugaan dari orang sekeliling kita

dari sebaik-baik kepada sejahat-jahat mulut..Ooopss

Saya bukan apalah..pelik sangat-sangat

Tak tahulah memang fitrah wanita ni mulut laser

ataupun emosional

ataupun sengaja mulut tu jahat..


kesian sahabat saya..kadang kala terfikir

betul juga peribahasa yang berbunyi

terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya

tapi suka saya disni menukar peribahasa tersebut

terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata maaf dipohon..

tak salah kan kalau kita memaafkan kesalahan insan tersebut..walaupun pada hakikatnya sangat terguris

Apalah sangat rugi nyer memberi maaf kepada orang tersebut..

xrugi pun sikit, malah kawan2 akan dapat yang lebih dari itu

kawan2 akan dapat ketenangan dan ukhwah yang lebih bermakna

lebih bersikap berhati-hati bila bercakap dan lebih menghargai

erti persahabatan..

ini tidak..masing-masing berlawan sapa mulut paling jahat.

bangga bila jadi orang yang mulut laser..

bangga bila tengok orang lain sakit hati dengan percakapannya

malah bangga dengan memberitahu kat orang lain bahawa

AKULAH ORANG YANG PALING LASER MULUT DIDUNIA..

saya tulis blog ni sebab kawan saya

sampai menangis kawan saya tu dibuatnya dek kerana mulut laser kwn nya

kita hidup jangan suka membandingkan diri..

yang berhak membandingkan kita itu cuma ALLAH

so dalam dunia ini takder siapa yang bodoh dan takder siapa yang bijak..masing2 ada kelebihan

biarlah orang lain nak kata kita ni bodohke..lembap tahap unta ke...pemalas tahap gajah ke..

biar...

jangan sesekali kita terkesan dengan apa yang mereka perkatakan

kita adalah kita..kita yang lebih kenal diri kita..

kita kena semakin bangkit bila ada orang mengatakan begitu,

kita kene lawan..jangan biarkan ianya memakan hati kita..

sedih sedikit takper

tapi jangan sampai is menghancurkan masa depan kita.

kalau takut sebab statement tu orang tak kawan dengan anda..

xper..masih ada lagi insan yang ingin menjadi kawan anda yang mana ALLAH dah tulis disana.

Biarkan mereka yang mulut jahat itu..

doakan saja semoga satu hari dia akan sedar dan bertaubat.

Jadi buat teman saya..andai anda terbaca blog ni..ketahuilah


andai satu dunia ini tidak ingin mempercayai kamu...aku ada untuk membenarkan katamu

andai satu dunia ini menfitnah kamu..aku ada untuk mempertahankan kamu

andai satu dunia ini membenci kamu..aku ada untuk menyayangi kamu

andai tidak ada yang menyayangi kamu..ketahuilah pastinya aku sudah tidak berada didunia ini

tapi aku akan sntiasa menghantar pesanan dan berdoa moga ALLAH kuatkan hati kamu tika aku tiada lagi..

kita gagal kerana diuji..kita gagal kerana kita mampu hadapi

kita gagal kerana kita ingin mencipta...

sebuah kejayaan yang sangat besar kelak..

biar orang mengatakan kita xcerdik, xpandai..

tapi satu hari kita akan buktikan ALLAH tidak pernah memungkiri janjiNYA pada hambaNYA

yang sentiasa sabar di jalanNYA.

P/s  -> tolong ceriakan diri temanku...kerana aku akan bersedih taat kamu menangis..dan aku akan terluka saat kamu cedera..

You Might Also Like

0 nasihat