Usiamu semakin dipenghujung

4:53:00 AM

Dunia....kau benar-benar sudah uzur...kau sendiri sudah tidak dapat menahan beban dosa manusia di atasmu.
Dunia...usiamu semakin tua...kau sendiri tidak dapat menanggung panasnya azab neraka kelak.

tetapi dunia...lihatlah..manusia yang dulu berjanji ingin menjadi khalifah akhirnya ramai sekali yang berubah menjadi binatang. Mereka sama sekali setaraf akalnya dengan binatang malah mungkin lebih teruk daripada binatang.

Dunia..walaupun kau sakit hati dan tidak dapat menanggungnya tetapi kau tetap setia pada JANJI PENCIPTA-MU..satu saat setiap kemungkaran ini akan berakhir dan kebenaran akan tiba. Kau akan menelan kami dalam perutmu.kau akan memberi pengajaran pada manusia yang membuat kerosakan di atasmu.

Fitnah...fitnah dan Fitnah....aku takut sekali andai aku menjadi sebahagiaan daripada mereka. Ya Allah..jauhkan aku dari sifat orang suka menfitnah dan munafiq...kerana aku adalah hamba-Mu yang lemah dan tak berdaya. satu saat aku dapat mengalahkan nafsuku dan satu saat yang lain aku dikalahkan oleh nafsuku(nauzubillahi min zalik)...

Kuatkan diriku untuk melawan nafsuku...

Fitnah dunia, fitnah wanita..semuanya telah termaktub dalam Qur'an dan hadis...akhir zaman , manusia sudah tidak ada lagi sifat malu dalam dirinya. malah amanah boleh di jual beli...inilah hakikatnya. dunia kini..lihatlah!..kebenaran wahyu ALLAH telah terbukti.

sedar tidak sedar..kiamat semakin menghampiri kita...tapi kita sedikit pun tidak mengambil pengajaran.masih leka dibuai mimpi. Ya Allah...aku tidak mampu melihat dunia kini...Islam diperkotak-katikkan oleh politik. Agama Islam dijadikan bahan perbualan murahan. Nama-Mu dijadikan permainan..Wallahi....Wallahi...orang bersaksi dengan Nama-MU padahal saksi itu adalah saksi palsu..Kau berikanlah pengajaran kepada mereka.Berikanlah hidayah pada mereka.kerana kami tidak mampu membuat seseorang untuk jatuh cinta pada-MU.Hanya KAU yang mampu.. Kami hanya penyeru,penyambung dan pelaksana..bukan yang memberi hidayah.



Berikan kami kekuatan ya ALLAH....semoga kebenaran itu akan menang. dan KAU lindungi semua pejuang kalimah-Mu..

You Might Also Like

0 nasihat